LET'S START UNIT 5 IF YOU ALL DID UNDERSTAND THE FORM AND USE OF CONDITIONALS!!! MAIL ME AND LET ME KNOW!!!
4th week work
|
||
DATE
|
ACTIVITIES
|
EXTRA MATERIAL
|
MONDAY
13/04
|
INTRODUCING THE UNIT TOPIC OF HEALTH. Page 53: An Apple a Day Keeps the Doctor Away!
- EXERCISE 1 - only part 1 - send a podcast, I am giving you my own podcast, listen to it and do exactly the same: record yours and send it to me along with the other activities, and part 2 - fill-in-the-gaps (we are not doing part 3) - EXERCISE 2 - do the quiz to find out how much you know about health. Let me help you with the understanding of a few words. - After that check/correct your answers to the quiz by listening to it in EXERCISE 3. Send the quiz checked/corrected in red!!!! |
- EXERCISE 1
PART 1 - Send a podcast with your advice and opinion for exercise 1 (part 1), much like I do. CLICK HERE - Here is my podcast. PART 2 - Fill-in-the-gaps with the correct form of the verbs in brackets. On this part you only have to complete the sentences with the verbs, in order to review verb forms. CLICK HERE - Traditional English sayings about health. - EXERCISE 2 - eliciting vocabulary. CLICK HERE - The understanding of a few words. - EXERCISE 3 - Listen and check your answers to the quiz. Use a red pen for the checking/correction. CLICK HERE - Track for the answers. |
THURSDAY
16/04
|
READING - 'Doctor Goodwyn's Health Advice' - PRONUNCIATION and VOCABULARY - Pages 54, 55 and 56.
|
Let's work on:
- PRONUNCIATION
- Listen to the text and pay attention to the pronunciation of the
words you don't know how to pronounce or that are new for you!!! CLICK
HERE - Track: Reading
- VOCABULARY
- In order to understand the text, we will be working on the words you
don't know, so that I want you to underline them and look them up on www.wordreference.com. Then, do the activities on vocabulary: page 55, exercise 7 and page 56, exercises 1 and 2.
|
FRIDAY
17/04
|
READING
- Doctor Goodwyn's Health Advice' - IDENTIFYING KEY WORDS for the
Reading Comprehension - Pages 54 and 55, exercises 2, 3 and 4.
LISTENING AND READING COMPREHENSION - Breaking News: Summer Holidays Stress Workers Out - Instructions and Worksheet. |
IDENTIFYING KEY WORDS - When you read a text for the first time, you should look for keywords.
These are words or groups of words that are especially important to the
meaning of the text and so they are often repeated in the text. They
can help you understand the global meaning and the main points of a
text.
ASSESSMENT TOOL - Breaking News: Summer Holidays Stress Workers Out. TWO SKILLS TO PRACTICE, 4 EXERCISES TO DO: - LISTENING - WHILE LISTENING - ex 1: Gap fill - CLICK HERE - Track for the Gap Fill - READING - AFTER LISTENING - ex 2: True/False - ex 3: Synonym Match - ex 4: Phrase Match |
HOLA CHICOS, ESTE ES EL TRABAJO PARA SEGUIR CON LA 3ª EVALUACIÓN.
1- HAY QUE SEGUIR ENTREGANDO LA TAREA LOS DIAS QUE TOCA INGLÉS POR CORREO.
2- ALGUNAS ACTIVIDADES LLEVARAN NOTA (OS IRE AVISANDO CUALES).
3- MANDARE UN CORREO TODOS LOS LUNES POR IPASEN A VUESTROS PADRES PARA QUE SEPAN QUE ESTAIS TRABAJANDO SEMANALMENTE.
4ESOA - from 13 to 17 APRIL - INSTRUCTIONS AND ACTIVITIES
Mo - 13th April - READING 2 - A special Interest Report - Page 76, exercises 1, 2, 3, 4 and 5. - READING 2 BASICS - Busca en tu libro adaptado el texto de la UNIDAD 6, sobre 'Cleaning up the sea' y haz los ejercicios de comprensión. (Nicol / Daniel / Ismael)
Tu - 14th April
- GRAMMAR - Previous Knowledge on Reported Speech. Page 75, exercise 6.
Este ejercicio quiero que TODOS intentéis hacerlo (Nicol / Daniel /
Ismael también). Para los que no tenéis el libro, os mando el ejercicio
en el siguiente enlace: CLICK HER - Comments made by Jack Brown, an expert on oceans.
Mandadme las respuestas en el cuerpo del correo, no hagais fotos de
vuestros cuadernos, sino mandadme la solución en el mismo correo.
We/Th - 15th/16th April - CHECK READING 2 - ANSWERS - Correct the activities on 13/04. GRAMMAR - Reported Speech - Statements: Explanation and Practice.
Esta ficha quiero que TODOS intentéis entenderla y hacer el ejercicio
de práctica (Nicol / Daniel / Ismael también). Os mando también un
video, donde os explico bien cuándo se utiliza y cómo se forma esta
nueva estructura, que es el Estilo Indirecto (Reported Speech),
repasando las frases del ejercicio de ayer. CLICK HERE - Reported Speech: Statements, Explanation and Answers to exercise 6.
AQUI TENEIS EL VIDEO!!! ESPERO QUE LO ENTENDAIS ... EN LA TAREA DE HOY
OS DOY UNA FICHA: Reported Speech - Statements: Explanation and
Practice, DONDE TENEIS:
1- LOS CAMBIOS QUE HAY QUE HACER EN REPORTED SPEECH: TENSE + TIME EXPRESSIONS + OTHER CHANGES
2- UN EJERCICIO DE PRÁCTICA SOBRE UNA CONVERSACIÓN DE UNA PAREJA QUE ESTÁ CENANDO, EN LA QUE TENEIS QUE CAMBIAR LOS TIEMPOS VERBALES Y ADEMAS HACER OTROS PEQUEÑOS CAMBIOS QUE APARECEN EXPLICADOS EN LOS CUADROS QUE YA OS HE MENCIONADO, 'TIME EXPRESSIONS' Y 'OTHER CHANGES'!!!! INTENTAD HACERLO!!!
TENEIS HOY MIERCOLES Y MAÑANA JUEVES!!!! PODEIS PREGUNTARME TODAS LAS DUDAS QUE OS SURJAN!!!! Y MUCHA PACIENCIA ... QUE ESTO ES COMPLICADO!!!!
4ESOA - from 20 to 24 APRIL - INSTRUCTIONS AND ACTIVITIES
Mo - 20th April - CHECK - Reported Speech: Statements - ANSWERS
- Correct the activities on 16/04. BASICS - Corregid la ficha que mande
sobre Estilo Indirecto. OS MANDO OTRO VIDEO EXPLICATIVO, para que
entendais la corrección de esta actividad. CLICK HERE - Reported Speech:
Statements and other changes. Let's have some further practice on this
structure: we will see how tenses and pronouns change on this
liveworksheet. CLICK HERE - Reported Speech: Statements - Tenses and Pronouns.
Todos (Nicol, Dani e Ismael también) vamos a hacer esta ficha
interactiva, vamos a comprobar nuestro resultado y me vais a hacer una
captura de pantalla con la nota y me la enviáis por correo.
Tu - 21st April - LISTENING page 77, exercises 6 and 7. Listen to a radio interview about Iceland and the environment. CLICK HERE - A radio interview.
BASICS - vamos a hacer este Listening sobre una entrevista de radio
sobre Iceland y el medioambiente. Aqui tienes las actividades que debes
hacer. CLICK HERE - BASICS - LISTENING - Activities.
We - 22nd April - CHECK LISTENING - ANSWERS - Correct your activities on 21/04. REINFORCING Reported Speech - CLICK HERE - Workbook,
page 49, exercise 1. BASICS - Corregir el Listening del dia
21/04. Después, copiar y hacer el ejercicio 1 del Workbook, que tenéis
en los enlaces anteriores.
Th - 23rd - April
- HOLA CHICOS, HOY TAN SOLO QUIERO QUE ENTREIS EN GOOGLE CLASSROOM, CON
LA CONTRASEÑA QUE SE OS HA PROPORCIONADO DESDE EL INSTITUTO, QUE ACABA
EN @iespabloneruda.es, UNA VEZ DENTRO, ACCEDER A MI CLASE, ENGLISH
4ESOA, CON EL CODIGO wlauwjr
Y HAGAIS LA TAREA ASIGNADA PARA HOY QUE ES BASTANTE SENCILLA ... ES UN
LISTENING!!! ESPERO QUE LO DISFRUTEIS ... SOLO QUIERO QUE ME DIGAIS QUE
PALABRA ES LA QUE FALTA!!!
A PARTIR DE AHORA TRABAJAREMOS A TRAVES
DE ESTA PLATAFORMA, ESPERO QUE OS RESULTE MÁS CÓMODA Y QUE NO HAYA
PROBLEMAS DE CONEXION ...
3ESO A - from 13 to 17 APRIL: ACTIVITIES AND INSTRUCTIONS
Tu - 14th April - LISTENING 3 - Conversations about problems - Page 75, exercises 7 and 8. TRACKS - TRACK 1 - ex 7 - Conversation between Harry and Ellie / TRACK 2 - ex 8 - Conversation between Harry and Sophie. - PMAR - LISTENING 3 - Busca en las fotocopias de tu libro adaptado el listening de la UNIDAD
6, sobre 'Conversations about problems' y haz los ejercicios de comprensión auditiva. Aqui os dejo los audios: AUDIO 1 - Conversación entre Harry y Ellie / AUDIO 2 - Conversación entre Harry y Sophie.
We - 15th April - CHECK - LISTENING 3 - ANSWERS - Correct the activities on 14/04. - VOCABULARY - Word Power negative prefixes: some extra practice - CLICK HERE - Extra information and practice. - PMAR - Haced este ejercicio sobre prefijos negativos.
Th - 16th April - CHECK - VOCABULARY - Negative prefixes - ANSWERS - Correct the activiries on 15/04. REINFORCE Modality: Level: beginner! -
You have to read along the explanation of the different modal verbs we
use to express 'ability' and 'possibility' and do the activities on the
section: LEVEL: BEGINNER. Send your results on the mail!! CLICK HERE - Practice on ability and CLICK HERE - Practice on possibility.
PMAR - En estas dos páginas que vosotros también vais a hacer, tenéis
una pequeña explicación en inglés de como se expresa la habilidad (lo
que sabemos o podemos hacer) y la posibilidad. SÓLO TENÉIS QUE HACER LA
PRIMERA PARTE QUE ES: Level: beginner!!! Justo al final de la
explicación tenéis actividades para hacer en recuadros verdes con un
signo '+', que si pulsáis sobre él se abriran los ejercicios. Hacedlos y
enviadme una foto con los resultados, una vez lo hayáis hecho!!!
Fr - 17th April - REINFORCE Modality: Level: beginner! - You have to read along
the explanation of the different modal verbs we use to express 'permission'
and 'suggestion and obligation' and do the activities on the section: LEVEL:
BEGINNER. Send your results on the mail!! CLICK HERE - Practice on permission and CLICK HERE - Practice on suggestion and obligation.
PMAR - En estas dos páginas que vosotros también vais a hacer, tenéis
una pequeña explicación en inglés de como podemos pedir permiso, sugerir y obligar. SÓLO TENÉIS QUE HACER LA
PRIMERA PARTE QUE ES: Level: beginner!!! Justo al final de la
explicación tenéis actividades para hacer en recuadros verdes con un
signo '+', que si pulsáis sobre él se abriran los ejercicios. Hacedlos y
enviadme una foto con los resultados, una vez lo hayáis hecho!!!
3ESO A - from 20 to 24 APRIL: ACTIVITIES AND INSTRUCTIONS
Tu - 21st April - LISTENING - page 78, exercises 5, 6 and 7. Listen to a radio programme. CLICK HERE - Part 1 of the radio programme for exercise 5 . CLICK HERE - Part 2 of the radio programme
for exercise 6. Answer the questions in number 7 if you remember. PMAR -
Haced el LISTENING os mando los ejercicios en el siguiente enlace.
CLICK HERE - PMAR - LISTENING - Activities.
We - 22nd - April - CHECK WORK - LISTENING - Correct your activities on 21/04. REVIEWING Modality - CLICK HERE - Workbook,
page 49, exercises 1, 2, 3 and 4. PMAR - Corregir el Listening del dia
21/04. Después, copiar y hacer el ejercicio 1 del Workbook, que tenéis
en los enlaces de vuestros compis de 3eso.
Th - 23rd - April
- HOLA CHICOS, HOY TAN SOLO QUIERO QUE ENTREIS EN GOOGLE CLASSROOM, CON
LA CONTRASEÑA QUE SE OS HA PROPORCIONADO DESDE EL INSTITUTO, QUE ACABA
EN @iespabloneruda.es, UNA VEZ DENTRO, ACCEDER A MI CLASE, ENGLISH 3ESOA, CON EL CODIGO 4cv5sek Y HAGAIS LA TAREA ASIGNADA PARA HOY QUE ES BASTANTE SENCILLA ... ES UN JUEGO!!! ESPERO QUE LO DISFRUTEIS!!!
A PARTIR DE AHORA TRABAJAREMOS A
TRAVES DE ESTA PLATAFORMA, ESPERO QUE OS RESULTE MÁS CÓMODA Y QUE NO
HAYA PROBLEMAS DE CONEXION ...
1ESOA - DEL 13/04 - AL 17/04 - INSTRUCCIONES Y ACTIVIDADES SOBRE NUEVOS CONTENIDOS
(el alumnado adaptado debe
realizar todas las actividades que se llamen 'Worksheet BASICS' ya que son de nivel elemental y las que mande de su libro de texto adaptado)
DATE
|
INSTRUCTIONS AND ACTIVITIES
|
EXTRA
MATERIAL
|
MONDAY
13/04/2020 |
1- FIND OUT THE RULES AND STUDY THEM ON THE EXTRA INFORMATION I am giving you.
2- PRACTICE PRESENT CONTINUOUS 1 – Page 51, exercises 6, 8 and 9 (take into account page 50 exercise 1) BASICS - Grammar: Present Continuous. Haced las actividades del primer bloque de gramática de vuestro libro adaptado sobre el Presente Continuo. (Miguel Marchena, Joaquin y Mariola) |
- PRESENT CONTINUOUS - CLICK HERE - Extra Information: Find out rules and study them. Here you are some information to learn how to form and use this verb form. |
WEDNESDAY
15/04/2020
|
3. CHECK WORK - PRACTICE PRESENT CONTINUOUS 1 - ANSWERS - Correct the activities on 13/04. 4. READING 2 - 'A travel brochure: Mysterious Mexico' page 52. Let's work on vocabulary: exercise 4. |
- Read and take note of all the words you don´t know. Look them up!! CLICK HERE - www.wordreference.com and copy their definitions in English. Para poner las definiciones en inglés sigue las siguientes instrucciones CLICK HERE - Instructions for wordreference. - Do exercise number 4, in which you are given some definitions and you have to find the words in the text that match them. |
THURSDAY
16/04/2020
|
5. READING 2 - A travel brochure: Mysterious Mexico' page 52. Let's work on reading comprehension: exercises 1, 2, and 3. | - Poned atención al formato del 'folleto' (brochure), mañana haremos uno para planear nuestras vacaciones familiares!!! |
FRIDAY
17/04/2020
|
6. CHECK WORK - READING 2 - 'A Travel Brochure' - ANSWERS 7. WRITING 2 - A brochure: planning your family holiday! ESTA ACTIVIDAD TIENE NOTA ... ES PARA NUESTRO PORTFOLIO!!! ESTE EJERCICIO TAMBIEN LO PUEDE HACER Miguel Marchena, Mariola y Joaquin EN SUS CUADERNOS. |
- VAMOS A HACER NUESTRO PROPIO FOLLETO ... ASI QUE COGED UN FOLIO EN BLANCO!!!! Here you are the instructions to do it - CLICK HERE - Writing a Brochure to Plan your family holiday. |
1ESOA - DEL 20/04 - AL 24/04 - INSTRUCCIONES Y ACTIVIDADES SOBRE NUEVOS CONTENIDOS
(el alumnado adaptado debe
realizar todas las actividades que se llamen 'Worksheet BASICS' ya que son de nivel elemental y las que mande de su libro de texto adaptado)
DATE
|
INSTRUCTIONS AND ACTIVITIES
|
EXTRA
MATERIAL
|
MONDAY
20/04/2020
|
1. PRACTICE PRESENT CONTINUOUS 2 - page 53, exercise 5. Copy the text on your notebook and complete it!!!!
|
-
Try this exercise about Present Simple and Present Continuous. Do not
forget to review these two forms with the worksheet of The Three
Knights. - BASICS - Haced la segunda parte de gramática: Present Continuous, de vuestro libros adaptados (Miguel Marchena, Mariola y Joaquin) |
WEDNESDAY
22/04/2020
|
2. CHECK WORK - Correct your activities on 20/04. CLICK HERE - PRESENT CONTINUOUS 2 - ANSWERS 3. PRACTICE PRESENT CONTINUOUS 3 - page 53, exercise 6. Copy the sentences on your notebook and complete them!!!! |
- Check your work and try to understand how these two verb forms work. Then answer the following questions: In the sentence: They (9) want the statues to be special, why don't you say: they are wanting, if (si) they want the statues to be special NOW? - Try this exercise about Present Simple and Present Continuous. Do not forget to review these two forms with the worksheet of The Three Knights. - BASICS - Haced la segunda parte de gramática: Present Continuous, de vuestro libros adaptados (Miguel Marchena, Mariola y Joaquin) |
THURSDAY
23/04/2020
|
HOLA CHICOS, HOY TAN SOLO QUIERO QUE ENTREIS EN GOOGLE CLASSROOM, CON
LA CONTRASEÑA QUE SE OS HA PROPORCIONADO DESDE EL INSTITUTO, QUE ACABA
EN @iespabloneruda.es, UNA VEZ DENTRO, ACCEDER A MI CLASE, ENGLISH 1ESOA, CON EL CODIGO dnfhgpg Y HAGAIS LA TAREA ASIGNADA PARA HOY QUE ES BASTANTE SENCILLA ... ESPERO QUE LO DISFRUTEIS!!!
| A PARTIR DE AHORA TRABAJAREMOS A TRAVES DE ESTA PLATAFORMA, ESPERO QUE OS RESULTE MÁS CÓMODA Y QUE NO HAYA PROBLEMAS DE CONEXION ... |